Drømmen om å forlate det trivielle og konforme  livet er tatt helt ut.  Ikke til Toten akkurat, men vår mann velger en utfordrende tropisk  øy, Galapagos. Jeg blir umiddelbart fascinert av det svært poetiske språket, mens selve historien snubler frem. Vår manns forventninger om det vegetariske fullendte liv  blir slett ikke oppfylt, og vi er med på få gjennombrudd, og svært mange tilbakeslag. Mye skjer.

Historiens forløp  kan ikke røpes, men boka etterlater et slags økologiks og etisk undringsrom som det er fint å være i.

Det er en slags anbefaling. 

Bestum mao 26