Drømmen om å forlate det trivielle og konforme livet er tatt helt ut. Ikke til Toten akkurat, men vår mann velger en utfordrende tropisk øy, Galapagos. Jeg blir umiddelbart fascinert av det svært poetiske språket, mens selve historien snubler frem. Vår manns forventninger om det vegetariske fullendte liv blir slett ikke oppfylt, og vi er med på få gjennombrudd, og svært mange tilbakeslag. Mye skjer.
Historiens forløp kan ikke røpes, men boka etterlater et slags økologiks og etisk undringsrom som det er fint å være i.
Det er en slags anbefaling.
Bestum mao 26
