En underlig og original bok som utgies både på nynorsk og riskmål i samme bok.
Den er kort, og med sine 126 sider kanskje mer en laaangnovelle?
Dette er historien om han som mister tissen sin. Den faller av, uten grunn, uten sykdom, og ikke minst , uten forvarsel. Det er lite hjelp å få i helsevesenet , og det hele tar av. Etter at litt av min kastrasjonsangst har løyet, så kan jeg mer nøytralt fortelle at dette er en ganske så fornøyelig historie. Vår man uten kuk går riktignok igjennom mange prøvelser, men etterhvert så snur lykken seg.
Erlend Loe må ha hatt det veldig gøy mesnt han skrev, og jeg har hatt ditto glede. En litt rystende og veldig fornøyelig killevink til det testosterondrevne kukokratiet!
Bestum mai 26
